Валківський ліцей імені Олександра Масельського
Валківської районної ради Харківської області
У вінок слави Кобзареві
Навчально-пізнавальний проект
Увінок слави Кобзареві
Навчально-пізнавальний проект
Валківського
ліцею імені Олександра Масельського
Метою створення проекту є гідне вшанування творчої спадщини, таланту,
Людини з великої літери - Тараса Григоровича Шевченка. "Коли б не Він, то
й люди б нас не знали. Коли б не він, про нас не чув би
світ...", писав один з відомих поетів. А ми прагнемо щоб ще більше
дізналися про нього,щоб згадали його поезії, по-новому побачили його картини,
перечитали його прозу та здивувались таланту простого чоловіка, сина кріпосних
селян, який не мав ні спеціальної освіти, ні мольбертів, ні альбомів. Але він
писав і творив!
ПАСПОРТ ПРОЕКТУ
Назва проекту
|
У вінок слави Кобзареві
|
Підстава для
розробки проекту
|
Розпорядження
Кабінету Міністрів України від
2 березня 2011
року № 167-р «Про затвердження плану заходів з підготовки та
відзначення 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка та 150-річчя від дня
його перепоховання»
Розпорядження Президента України від 27.08.2013
№263/2013-рп
Указ Президента
України від 22 березня 2012 року № 284 «Про Всеукраїнський конкурс
учнівської творчості»
Методичні рекомендації щодо проведення заходів із
відзначення 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка та 150-річчя від дня
його перепоховання Комунального вищого
навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» та з метою належної організації і проведення
в загальноосвітніх закладах заходів, присвячених вшануванню українського
генія Т.Г.Шевченка, його творчої спадщини та 200-річчя з дня
народження.
|
Автор проекту
|
ШМО
вчителів-словесників Валківського ліцею імені Олександра Масельського
|
Мета проекту
|
- належна організація та проведення в закладі
заходів, присвячених вшануванню українського генія, поета, письменника,
художника, громадського діяча Т.Г.Шевченка, його творчої спадщини та
200-річчя з дня народження;
- популяризація кращих його надбань літературної
спадщини серед учнівської молоді;
- сприяння самоосвіті й саморозвитку школярів як читачів;
- стимулювання інтересу учнів до постаті Кобзаря
та сторінок історії і сучасності України, рідного краю, пов’язаних із його
іменем;
- залучення педагогів до використання методу
проектів у навчально-виховній роботі, учнів – до планування та проведення
активної краєзнавчої роботи, використання для цього сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій;
- вироблення навичок самоосвітньої діяльності в
учнів через їх самостійну підготовку до участі в проведенні тематичних
заходів.
|
Завдання проекту
|
- залучити педагогів та учнів до розроблення та
реалізації навчально-виховних проектів, участі в проведенні тематичних
заходів, конкурсів, тощо;
- розвивати читацьку компетентність учнів,
стимулювати участь учнів у мистецькій та науково-дослідницькій роботі;
- спонукати учнів до самостійного пошуку
інформації;
- вчити учнів самостійно аналізувати й синтезувати
інформацію;
- вчити школярів складати тексти
публіцистичних жанрів, реферати, творчі проекти, мультимедійні презентації,
володіти
навичками ораторського мистецтва;
- розвивати та поповнювати методичну базу в
напрямках громадянсько-патріотичного, мовно-літературного та естетичного
виховання;
- популяризувати використання
інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення української
літератури, історії України, художньої культури та ін..
|
Термін реалізації
проекту
|
2011-2014
|
Виконавці проекту
|
Учні, вчителі Валківського ліцею імені Олександра
Масельського
|
Партнери проекту
|
Відділ культури РДА
Районна бібліотек,
Районна дитяча бібліотека
Шкільна бібліотека
Краєзнавчий музей
Будинок дитячої та юнацької творчості
|
Цільова аудиторія
|
Учні, педагогічний колектив, батьки.
|
Очікувані
результати реалізації проекту
|
Реалізація проекту сприятиме:
- залученню учнів до пошуково – дослідницької,
проектної та творчої діяльності;
- набуттю школярами навичок самоосвітньої
діяльності (вміння самостійно опрацьовувати інформацію);
- поглибленому вивченню життя і творчості
Т.Шевченка;
- розвитку умінь орієнтування в інформаційному
просторі;
- формуванню соціальної активності особистості;
- формуванню дружнього колективу однодумців;
- проведенню Шевченківських днів у нетрадиційній
формі.
|
Показники виміру
результатів проекту (критерії):
|
- підвищення самоосвітніх здібностей учнів;
- кількість учнів, залучених до реалізації
проекту;
- впровадження нових методик поглибленого вивчення
літератури та розвитку творчих здібностей учнів;
- рівень підготовки та проведення запланованих
заходів.
|
Ресурси,
необхідні для реалізації проекту
|
- учнівські
колективи;
- педагогічний
колектив;
- фонди
бібліотек;
- музейні
експозиції;
- Інтернет.
|
АКТУАЛЬНІСТЬ:
Шевченко - явище унікальне. Тарас... І немає такого українця, який би не знав, про
кого йдеться. В цьому імені вся наша історія, все буття, уява й найпотаємніші
сни.
Шевченко — центральна постать не лише в історії української літератури, а й у всьому культурному
житті України. У Шевченкові ми і зараз бачимо нашого сучасника й соратника,
він дорогий, близький нам своїм немеркнучим словом, бо слово це звеличує
красу боротьби й перемоги, виховує найкращі людські почуття.. Ми і Шевченко –
це відродження нашого коріння й побудова нашого майбутнього.
Цей проект охоплює питання не лише української
літератури, історії. Також будуть задіяні знання та вміння учнів з інформатики,
образотворчого мистецтва, художньої культури, театральні та дизайнерські
здібності школярів. Учні будуть знайомитися з теоретичними матеріалами, збирати
й систематизувати їх, виконувати відповідні завдання, укладати презентації, добирати
та створювати відповідні ілюстрації.
В результаті роботи учні розширять і узагальнять
свої знання, удосконалять власні здібності в галузі літератури, історії,
театрального та декламаторського мистецтва, художньої творчості.
Пошук інформації буде здійснюватися в навчальній
та довідковій літературі, також будуть задіяні ресурси Інтернету.
Під час виконання творчих робіт учні роблять перші кроки до самостійної
наукової та художньої творчості. Вони навчаються працювати з науковою
літературою , набувають навичок критичного відбору й аналізу необхідної інформації,
розвивають творчі здібності.
Така робота має на меті
подальший розвиток творчої й пізнавальної активності учня, діяльність,
направлену на закріплення й розширення теоретичних знань і поглиблене вивчення
обраної теми.
Творчість Т.Г.Шевченка вивчається в школі
як у середніх так і в старших класах, хоча шкільна програма не в змозі дати
вичерпне уявлення про всю багатогранність особистості й творчого спадку
видатного діяча української культури.
Участь школярів у проекті заохотить школярів до
самостійного, цілеспрямованого, поглибленого дослідження біографії та творчого
доробку Кобзаря, а відтак – до автоматичного напрацювання навичок самоосвіти,
самостійного пошуку, обробки, аналізу, синтезу та творчої презентації отриманої
інформації.
Для досягнення мети навчально-пізнавального
проекту творча група розділила роботу за напрямами. Кожен напрям роботи
складався із серії міні-проектів, які ми представляємо.
|